Η Ηλεκτρονική Τιμολόγηση
( Τιμολόγηση μέσω Παρόχου) έχει ήδη ενεργοποιηθεί σε πολλές επιχειρήσεις και πολύ σύντομα θα γίνει υποχρεωτική για όλες.
Με Απόφαση του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών, δόθηκε παράταση και για το 2024 στην ισχύ των φορολογικών κινήτρων για τις επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν την ηλεκτρονική τιμολόγηση κατά αποκλειστικότητα!
Πως λειτουργεί;
- Τα παραστατικά αυθεντικοποιούνται από τον Παρόχο και οι χαρακτηρισμοί -συνόψεις διαβιβάζονται υποχρεωτικά & με ευθύνη δική του
- Ο Πάροχος διαβιβάζει μόνο τα αξιακά παραστατικά που εκδίδει η επιχείρηση
- Η επιχείρηση απαλλάσσεται από την ευθύνη διαβίβασης των παραστατικών στο myDATA & έχει μόνο την υποχρέωση της έκδοσης αυτών, σε αντίθεση με τις επιχειρήσεις ERP που είχαν την υποχρέωση και των δύο ενεργειών (έκδοση & διαβίβαση)
- H διαδικασία τιμολόγησης, αποστολής και αποθήκευσης παραστατικών είναι πλήρως αυτοματοποιημένη
- Με την ηλεκτρονική τιμολόγηση καταργείται η εκτύπωση παραστατικών πώλησης τα οποία πλέον αποστέλλονται ηλεκτρονικά
- Οι επιχειρήσεις που έχουν συνάψει σχέσης συνεργασίας με τους Δημόσιους Φορείς, τιμολογούν προς το Δημόσιο, είναι υπόχρεες να τιμολογούν μέσω Παρόχου Ηλεκτρονική Τιμολόγησης, B2G
Φορολογικά κίνητρα για τις επιχειρήσεις
- Περιορισμός χρόνου έκδοσης πράξης φόρου Περιορισμός 2 ετών (αντί 5) , όπου η Φορολογική Διοίκηση μπορεί να προβεί σε έκδοση πράξης διοικητικού, εκτιμώμενου ή διορθωτικού προσδιορισμού φόρου.
- Επιστροφή φόρων σε 45 αντί 90 ημέρες 50% μείωση χρόνου εξέτασης αιτημάτων επιστροφής φόρου (από 90 σε 45 ημέρες) που τα αιτήματα αφορούν φορολογικό -ά έτος/η για τα οποία εφαρμόζεται αποκλειστικά ηλεκτρονική τιμολόγηση.
- Απόσβεση εξοπλισμού & λογισμικού 100% απόσβεση εντός του έτους της προσαυξημένης κατά 100% δαπάνης για την αρχική προμήθεια του τεχνικού εξοπλισμού που απαιτείται για την εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης
- Προσαύξηση δαπανών ηλεκτρονικής τιμολόγησης 100% προσαύξηση δαπάνης για την παραγωγή, διαβίβαση και ηλεκτρονική αρχειοθέτηση ηλεκτρονικών τιμολογίων που αφορά το 1ο έτος έκδοσης των παραστατικών πώλησης μέσω ηλεκτρονικής τιμολόγησης.